HAPERT - GroenLinks Hapert heeft vrijdag 2 november in samenwerking met Milieudefensie en Lucht voor Hapert een protestbord geplaatst tegen de komst van het grootschalig Kempisch bedrijventerrein. Na het plaatsen van het protestbord trok een bonte stoet begeleid door een driemansorkestje door het bedreigde gebied. Fractievoorzitter Hetty Tindemans van GroenLinks hield een korte toespraak.

"Aan de ene kant wordt wel extra geld uitgetrokken voor herstructurering van bedrijventerreinen. Maar aan de andere kant wordt gewoon doorgegaan met aanleg van regionale bedrijventerreinen. Dat is tegenstrijdig met de afspraken in het bestuursakkoord van het zittende provinciebestuur", aldus Tindemans.

"Het college stelt dat zij het 'gevoel' van verrommeling tegen willen gaan door een wedstrijd uit te schrijven. Daarin kunnen inwoners van Brabant aangeven welke lelijke gebouwen er moeten verdwijnen. Maar dat zijn geen echte, concrete maatregelen om nog verdere aantasting van de open ruimte tegen te gaan."

De Statenfractie van GroenLinks zal dit thema daarom blijven aankaarten in Provinciale Staten en lokale actiegroepen blijven steunen in hun protest tegen aantasting van hun woonomgeving.