Vrijdag 18 februari lanceerde Tweede Kamerlid Jesse Klaver op het provinciehuis de website vraaghetpaul.nl. Deze unieke website biedt Brabanders de mogelijkheid om rechtstreeks vragen stellen aan de Brabantse lijsttrekker Paul Smeulders. Met ‘Vraag het Paul’ hoopt GroenLinks Brabanders op een laagdrempelige wijze te informeren over de Statenverkiezingen van 2 maart. Het is een novum dat dergelijk professionele applicatie wordt ingezet tijdens een provinciale campagne.

Social Media
GroenLinks Brabant kiest  voor Social Media. Zo lanceerde GroenLinks Brabant al een eigen iPhone App en zijn ze de eerste politieke partij in de geschiedenis die haar campagne in 3D voert. Door een 3D-bril met een rood en een groen glaasje is het mogelijk diepte te zien in de flyers, posters en zelfs het verkiezingsfilmpje. Hierin zijn de kandidaten te zien in een landschap vol Brabantse elementen. Varkens hebben de ruimte, bussen zorgen voor goed openbaar vervoer en zonnepanelen leveren duurzame energie. Ook ‘Vraag het Paul’ is in dit decor opgenomen.

3D Tour en 3D bril
Brabanders kunnen tijdens de tour van een speciale GroenLinks-caravan langs Brabantse gemeenten in hetzelfde decor een 3D foto van zichzelf laten maken. Deze zijn te downloaden op de website groenlinksbrabant.nl, te bekijken via de iPhone App en worden geplaatst op netwerksites als Hyves en Facebook. De 3D brillen worden uitgedeeld tijden de Tour en zijn ook gratis te bestellen op groenlinksbrabant.nl.

Jongste lijsttrekker
Met de 3D Tour lukt het GroenLinks Brabant om de online wereld te verbinden met activiteiten in de provincie, resulterend in verdiepende contacten. Deze vernieuwende campagne past bij Paul Smeulders (23), de jongste lijsttrekker ooit bij Statenverkiezingen. voert campagne voor een ontspannen Brabant, waarin iedereen ontspannen kan werken, eten en recreëren.