EINDHOVEN – De Statenfractie en de raadsfractie van GroenLinks Eindhoven hebben vrijdag 16 november samen een bezoek gebracht aan Strijp-S, een voormalig bedrijfsterrein van Philips in Eindhoven. Het is de bedoeling dat het complex met behoud van architectonische elementen wordt omgebouwd tot een stedelijke gebied met werkgelegenheid, wonen en cultuur- en recreatie.

Na ontvangst door Park Strijp Beheer b.v. was er wandeling over de verschillende terreinen en kregen beide fracties uitleg over de plannen. Er komen circa twee à drieduizend woningen, vijfduizend parkeerplaatsen, 91.500 m2

kantoorruimte en 20.m2 800 commerciële units. Het is de bedoeling dat het project in 2020 klaar is.

Strijp-S is een samenwerkingsverband tussen de overheid, stedenbouwkundigen en projectontwikkelaars. Samen hebben zij een plan opgesteld, inclusief aandacht voor de ontwikkeling van kunst en cultuur en economische actviteiten. Om te beginnen worden volgend jaar al zeshonderd platanen van 18 meter hoog geplant.