BRABANT - In de provincie Brabant gelden op dit moment flink verlaagde tarieven voor het openbaar vervoer per bus buiten de bebouwde kom. Reizigers kunnen kiezen uit voordelige strippenkaarten, diverse maandabonnementen of een dagkaart. Met de dagkaart kan bijvoorbeeld voor slechts drie euro een dag lang door heel Brabant worden gereisd. Geen enkele auto rijdt voordeliger!

GroenLinks heeft jarenlang gepleit voor beter openbaar vervoer in Brabant. De fractie is zelfs voorstander van gratis openbaar vervoer voor iedereen. Maar dat zit er voorlopig niet in gelet op het standpunt van de meeste andere fracties in Provinciale Staten. Het verlagen van de tarieven voor het busvervoer is een stap in de goede richting.

Veel mensen zijn echter niet op de hoogte van deze voordelige tarieven. Aanleiding om ze nog een keer onder de aandacht te brengen. Overigens kunnen reizigers in Zuidoost-Brabant (SRE-gebied) sinds maart 2009 gebruik maken van deze verlaagde tarieven. Meer informatie is te vinden op de website van de provincie Brabant: