Op 20 maart mogen we weer kiezen. Voor onze provinciale staten, maar zeker ook voor de waterschappen. GroenLinks en een aantal andere bekende politieke partijen zijn niet in het waterschap als zodanig vertegenwoordigd. Maar geen nood! Er is een landelijke waterschapspartij die expliciet door GroenLinks wordt ondersteund: Water Natuurlijk.

Water Natuurlijk is een landelijke waterschapspartij die zich inzet voor natuur, landschap, recreatie én klimaat. En er staan veel GroenLinksers op de lijsten voor de waterschappen, ook een aantal piepjonge DWARS-ers. Water Natuurlijk is opgericht door de grote natuurorganisaties in Nederland, zoals Natuurmonumenten, de provinciale Landschappen, de Milieufederaties, de Sportvisserij en wordt ondersteund door diverse ‘gewone’ linkse partijen. We zijn dus een brede beweging. Dat past dus helemaal bij GroenLinks.

Brabant heeft 4 waterschappen; 3 liggen er helemaal in onze provincie en dat zijn (van west naar oost) Brabantse Delta, De Dommel, AA en Maas. De vierde, waterschap Rivierenland, ligt voor een piepklein stukje in onze provincie en vooral daarbuiten.

Waar staat Water Natuurlijk voor:

1. Klimaat

2. Gezond water

3. Groen: natuurrijk landschap

4. Genieten van water

5. Gezamenlijk: samenwerken is kosten besparen

Wil je meer lezen: https://www.waternatuurlijk.nl/ en kijk dan bij het waterschap in jouw regio.

GroenLinks: kies Water Natuurlijk op 20 maart 2019!