Marcel is werkzaam in de culturele sector. Sinds 2003 is hij freelance opera- en concertzanger en privé zangdocent. Daarnaast heeft hij zijn werkveld de laatste jaren uitgebreid. Zo werkt hij nu ook als lifecoach voor podiumkunstenaars, artistiek adviseur muziektheater bij het Fonds Podiumkunsten en als ZorgZanger, individuele zangsessies verzorgend voor mensen met dementie en geheugenproblemen.

Marcel is vooral inhoudelijk gedreven als bestuurslid. Omdat hij de duurzame en immateriële waarden van GroenLinks belangrijk vindt en graag wil uitdragen, is hij actief geworden en wil hij zich daar enthousiast voor inzetten.

“Kunst en cultuur brengen een frisse blik, doorbreken vaste patronen en zetten onze verbeeldingskracht, nieuwsgierigheid en vindingrijkheid in voor een samenleving waarin idealen de ruimte krijgen.” (citaat van The Turn Club)

Marcel is getrouwd, vader van twee jonge dochters en houdt zich in zijn vrije tijd graag bezig met muziek en theater (tevens zijn werk). Daarnaast trekt hij zich graag terug in fantasiewerelden door bijvoorbeeld series te kijken of computerspellen te spelen. Ook houdt hij erg van het passief volgen van sport.

Naast zijn lidmaatschap van het provinciale bestuur is Marcel tevens lid van de landelijke werkgroep Kunst & Cultuur van GroenLinks.