Nieuws van Hagar Roijackers

Giga-geitenstal Rossum van de baan

In Rossum verrijst geen enorme geitenhouderij aan de Schoofbandweg in Rossum. Omwonenden reageren opgelucht, en GroenLinks ook. “Een klinkend resultaat dat met vereende krachten is bereikt”, concludeert Brabants Statenlid Hagar Roijackers.

Ruimte voor natuurinclusief boeren

Stel, je bent een jonge Brabander van 25 jaar. Eén van onze anderhalf miljoen stedelingen. Je houdt van onze provincie, zoals de meeste Brabanders. Hebt hier gestudeerd, hebt hier je familie wonen, bent hier aan het werk. En je droomt ervan om hier later, in je eigen mooie Brabant, te kunnen blijven wonen – wie weet met gezinsuitbreiding. Tot die jonge stedelijke Brabanders wil ik me ook richten vandaag, naast de hier aanwezigen. Zij hebben de toekomst in handen en wat wij hier vandaag vaststellen raakt direct aan hun leefomgeving. En ze hebben waarschijnlijk geen idee dat dit zo is.

Toekomst Omgevingsdiensten spannend

Met de Omgevingswet op komst is de kwaliteit van de Omgevingsdiensten belangrijker dan ooit. Na vijf jaar samenwerken met gemeenten blijkt het niet mee te vallen om onze omgeving afdoende te beschermen. De Brabantse Staten waren op 9 juni 2016 fel op de begrotingen 2018 en meerjarenramingen van de Omgevingsdiensten.