Nieuws van Hagar Roijackers

Experts veiligheid en milieu behouden voor Brabant

Dankzij GroenLinks blijven milieu- en veiligheidsexperts bij de Omgevingsdiensten zoveel mogelijk behouden voor Brabant. “Het ‘wegkopen’ van experts en het kwaliteitsverlies van onze diensten moet stoppen. Wij willen juist investeren in onze leefomgeving”, aldus Hagar Roijackers.

Mager resultaat na bijna 4 jaar

Brabant in Beweging. Dat is de titel van het Bestuursakkoord. Dat bijna afloopt. GroenLinks kijkt bij de Bestuursrapportage 2018 daarom terug: hoe is Brabant in Beweging gezet in de afgelopen jaren? Wat het maatschappelijke rendement? We pakten kansen rond wonen en kringlooplandbouw.

Naleving Brabantse bedrijven onder de maat

Veel Brabantse bedrijven houden zich niet aan de veiligheids- en milieuregels. Dit blijkt uit de nalevingscijfers en uit het jaarverslag 2017 over de zware industrie. Hagar Roijackers stelde vragen aan de Gedeputeerde: “Verdienen de bedrijven het vertrouwen dat we hen steeds meer geven?” Er kwam een toezegging, maar waakzaamheid blijft geboden.