Nieuws van Arno Uijlenhoet

Meer sturing op ontwikkeling zonneparken

De opgave om aan de klimaatdoelen van Parijs te voldoen heeft gevolgen voor het landschap en wordt steeds zichtbaarder. We zullen er aan moeten wennen dat windmolens en zonneparken onderdeel worden van onze woon- en leefomgeving. Maar juist vanwege de ruimtelijke impact zullen we de inpassing van deze ontwikkeling goed moeten sturen.

GroenLinks wil aandacht voor ontmoediging houtkachels

GroenLinks Brabant wil dat de provincie aandacht gaat besteden aan het tegengaan van houtstook via particuliere houtkachels. Tot nu toe doet de provincie helemaal niets. In reactie op mondelinge vragen bleek dat gedeputeerde Van de Hout (SP) weinig noodzaak ziet om iets aan dit probleem te doen.

Maak werk van duurzame sportaccommodaties!

De provincie wil door middel van een duurzaamheidsloket Sport alle 2.500 sportaccommodaties in Noord-Brabant helpen met energiebesparing en de opwekking van groene stroom. Alles bij elkaar gaat het om een besparingspotentieel in Noord-Brabant van 20.000 huishoudens. Een mooie gelegenheid om hier lokaal werk van te maken.

Boxtel: de Bakermat van duurzaamheid in Nederland

Op 9 februari jl. bracht de Statenfractie van GroenLinks eindelijk een werkbezoek aan Boxtel. Eindelijk, omdat duurzame denkers en doeners daar al decennia actief zijn. En wie kent niet De Kleine Aarde? Een iconische plek voor duurzaam erfgoed in Brabant. Hoogtijd dus voor een bezoek!