Nieuws van Anne van Diemen

Provinciale Statenverkiezing is Klimaatverkiezing

GroenLinks wil Noord-Brabant koploper maken in de energietransitie. Dat gaan we doen met een goede energiemix en het betrekken van iedere Brabander. Naast zon- en windenergie willen we inzetten op waterkracht, aard- en bodemwarmte, en waterstof. Zo willen wij de klimaatverandering stoppen!

Illegale kap

We hebben kunnen lezen dat de omgevingsdienst Midden- en West Brabant gaat controleren of er sprake is van illegale velling van bomen in het Tilburgse bosgebied Heidepark.

Duurzaam boombeleid met Stichting bomenmakelaar

De motie ‘Bomen zijn de oplossing’ is aangenomen. Anne van Diemen, Statenlid namens GroenLinks bij de Provincie Noord-Brabant diende onlangs deze motie in met als doel: behoud en duurzame aanplant van bomen, zodat zo veel mogelijk CO2 vastgelegd wordt in biomassa of omgezet naar zuurstof.

Energieagenda 2019-2030

In de statenvergadering van december hebben we de energieagenda 2019-2030 vastgesteld. Wij hebben aangegeven dat we als GroenLinks al vele jaren pleiten voor een gezonde planeet met een veilig klimaat. We zijn de eerste generatie die de gevolgen van klimaatverandering merken en de laatste die haar kunnen stoppen.