Nieuws van iedereen

Nieuw bestuursakkoord Noord-Brabant: Kiezen voor Kwaliteit

Met trots presenteert GroenLinks samen met coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en PvdA het nieuwe bestuursakkoord voor Brabant. De provincie gaat werk maken van de maatschappelijke transities en uitdagingen. Zo versnellen we de energietransitie en investeren we in de circulaire economie. We ook zetten de trendbreuk in de landbouw door: duurzame kringlooplandbouw wordt het uitgangspunt. Ook komen er meer snelfietspaden en meer natuur.

Bestuursleden gezocht!

Wij zoeken een algemeen bestuurslid/ bestuurslid campagne. Ben je gemotiveerd om binnen GroenLinks Brabant bestuurstaken op je te nemen? Initieer je graag zelfstandig of gezamenlijk projecten en initiatieven? Zet je graag de lijnen uit voor een permanente campagne voor GroenLinks Brabant? Dan zoeken we jou! Lees alle info in de bijgevoegde vacaturetekst.

Eurovisiesongfestival 2020

Het zal niemand ontgaan zijn dat Duncan Laurence gisteravond namens Nederland het Eurovisiesongfestival gewonnen heeft. De voorlaatste keer dat Nederland het songfestival won was in 1975. Het is derhalve fantastisch dat na 44 jaren het Eurovisiesongfestival in Nederland zal plaatsvinden.

Een dag stage lopen op de Hillekens Hoeve

Als nieuwe woordvoerder landbouw ontving ik een uitnodiging van het netwerk GoedBoeren om een dag stage te komen lopen. Daar ging ik natuurlijk meteen op in. Als nieuw Statenlid probeer je je zo goed mogelijk in te lezen, maar lezen en ervaren zijn twee verschillende dingen.

Vacature algemeen bestuurslid / bestuurslid campagne

GroenLinks Brabant is een actieve afdeling met rond de 2500 leden en daarmee een van de grotere afdelingen binnen GroenLinks. Het bestuur is medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de provinciale afdeling, het ondersteunen van de Statenfractie en het onderhouden van contacten met lokale afdelingen.

Het afdelingsbestuur organiseert hiervoor provinciale ledenvergaderingen en andere activiteiten, zoals themabijeenkomsten en de jaarlijks terugkerende Brabantdag. De bestuursleden houden zich verder onder meer bezig met politiek personeels- en vrijwilligersbeleid, het coördineren van de permanente campagne en contacten met lokale GroenLinks afdelingen. Het bestuur wordt daarin bijgestaan door de bestuursmedewerker.

Momenteel hebben we openstaande vacature(s), om ons bestuur verder te versterken. Ben je gemotiveerd om binnen GroenLinks Brabant bestuurstaken op je te nemen? Initieer je graag zelfstandig of gezamenlijk projecten en initiatieven? Zet je graag de lijnen uit voor een permanente campagne voor GroenLinks Brabant? Dan zoeken we jou! Voor het provinciaal bestuur als geheel streven we naar een goede regionale spreiding over de provincie en een divers samengesteld team.